DRUKUJ
2019-07-31

Regulamin

Regulamin Organizacyjny Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej
w Świeciu

 

Rozdział 1
Przepisy Ogólne
 
§ 1
 
1.Regulamin Organizacyjny Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Świeciu 
   zwany dalej Regulaminem, określa organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych 
   komórek organizacyjnych oraz osób na samodzielnych stanowiskach pracy w Powiatowej 
   Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Świeciu, zwanej również Powiatową Stacją.     
   Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Świeciu działa na podstawie powszechnie   
   obowiązujących przepisów prawa, Statutu oraz niniejszego Regulaminu Organizacyjnego.
2.Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Świeciu działa w oparciu o:
1) zakład leczniczy prowadzony pod nazwą Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna,  w którego skład wchodzi komórka organizacyjna działalności medycznej o nazwie:
           Oddział Nadzoru Sanitarnego i Profilaktyki Zdrowotnej,     
2)   komórkę organizacyjną oraz samodzielne stanowiska pracy działalności pozamedycznej:
a)      Sekcję Ekonomiczną i Administracyjną,
b)      Samodzielne Stanowisko Pracy Głównego  Księgowego,
c)      Samodzielne Stanowisko Pracy Radcy Prawnego. 
3. Schemat organizacyjny Powiatowej Stacji stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
 
 
Rozdział 2  
Sposób kierowania Powiatową Stacją
 
§ 2
 
1. Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny            
   w Świeciu będący Dyrektorem Powiatowej Stacji, zwany dalej Dyrektorem.
2.W czasie nieobecności Dyrektora, działalnością Powiatowej Stacji kieruje osoba 
    upoważniona pisemnie przez Dyrektora.
 
 
§ 3
 
1.Pracą komórek organizacyjnych Powiatowej Stacji kierują kierownicy lub wyznaczone 
   przez Dyrektora osoby.
2.Kierownicy komórek organizacyjnych oraz pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska 
   pracy i pracownicy Sekcji Ekonomicznej i Administracyjnej podlegają bezpośrednio    
   Dyrektorowi. 
3.Pracą sekcji tworzących strukturę organizacyjną komórki organizacyjnej kierują ich  
   kierownicy lub pracownicy wyznaczeni przez Dyrektora, podlegający bezpośrednio    
   kierownikowi oddziału.
4.W Powiatowej Stacji funkcjonuje system zarządzania jakością opisany w procedurach 
   ogólnych, którym mogą być objęte wyznaczone przez Dyrektora komórki organizacyjne. 
5. Nadzór nad jakością pracy komórek organizacyjnych objętych systemem zarządzania 
    jakością sprawuje specjalista ds. systemu jakości, wyznaczony przez Dyrektora. Funkcje   
    kierowników ds. technicznych sprawują w systemie zarządzania jakością pracownicy 
    wyznaczeni przez Dyrektora.
6.W Powiatowej Stacji funkcjonuje system kontroli zarządczej. Za jego skuteczność, 
   efektywność w zakresie podejmowanych działań dla zapewnienia realizacji celów i zadań       
   w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy odpowiada Dyrektor.
7.Dyrektor może powoływać do realizacji zadań bieżących i problemowych zespoły 
   realizacyjne składające się z pracowników różnych komórek organizacyjnych i wyznaczyć     
   koordynatora ich pracy.
8.Do realizacji szczególnie istotnych zagadnień problemowych Dyrektor może wyznaczyć 
    pełnomocników lub koordynatorów.
9.Dyrektor może powierzyć wyznaczonym pracownikom wykonanie zadań z zakresu 
   bezpieczeństwa i higieny pracy, obrony cywilnej, prowadzenia składnicy akt oraz kontaktu 
   z mediami.
 
§ 4
 
1.Główny Księgowy nadzoruje działalność ekonomiczną i finansową Powiatowej Stacji.
2.Główny Księgowy sprawuje merytoryczny nadzór nad pracownikami realizującymi zadania 
   związane z ekonomiczną i finansową obsługą Powiatowej Stacji.
 
§ 5
 
1.Dyrektor wykonuje czynności pracodawcy wobec wszystkich pracowników Powiatowej 
   Stacji.
2.W sprawach pracowniczych i socjalnych Dyrektor działa w porozumieniu                              
   z przedstawicielami załogi.
3.Dyrektor organizuje i nadzoruje szkolenia pracowników Powiatowej Stacji.
 
 
§ 6
 
Powiatowa Stacja może prowadzić działalność wykraczającą poza zakres działalności podstawowej określonej w statucie, polegającą na świadczeniu usług m.in. w zakresie przeprowadzania instruktaży, prelekcji, pokazów szkoleń i egzaminów. 
 
 
 
 
Rozdział 3
Organizacja wewnętrzna Powiatowej Stacji
 
 
§ 7
 
1.W skład Powiatowej Stacji wchodzą jako jej komórki organizacyjne następujące oddziały i samodzielne stanowiska pracy:
1)Oddział Nadzoru Sanitarnego i Profilaktyki Zdrowotnej,
w skład którego wchodzą:
a) Sekcja Nadzoru nad Bezpieczeństwem Żywności i Żywienia
b) Sekcja Nadzoru Przeciwepidemicznego
c) Sekcja Higieny Środowiska
d) Sekcja Nadzoru nad Chemikaliami i Środowiskiem Pracy
e) Stanowisko ds. Higieny Dzieci i Młodzieży
f) Stanowisko ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego
g) Stanowisko ds. Profilaktyki Zdrowotnej
2)Sekcja Ekonomiczna i Administracyjna,
3)Samodzielne Stanowisko Pracy - Główny Księgowy,
4)Samodzielne Stanowisko Pracy – Radca Prawny.
2.Do wspólnych zadań komórek organizacyjnych oraz osób na samodzielnych stanowiskach 
    pracy należy w szczególności:
1)realizacja zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustawy 
   kompetencyjnej
2)planowanie zadań i sporządzanie okresowych sprawozdań z ich realizacji,
3)realizowanie zadań wytyczonych przez Państwowego Wojewódzkiego  
   Inspektora Sanitarnego,
4)rozpatrywanie oraz załatwianie skarg i wniosków,
5)prowadzenie zbioru przepisów prawnych związanych z działalnością komórki 
   organizacyjnej oraz bieżąca analiza zmian obowiązującego prawa,
6)realizowanie wniosków pokontrolnych organów kontroli państwowej oraz 
   wniosków wynikających z działalności kontrolnej Ministra Zdrowia, Głównego  
   Inspektoratu Sanitarnego, Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego 
   w Bydgoszczy, Kujawsko – Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego,
7)współdziałanie w drodze uzgodnień i konsultacji, opiniowanie, udostępnianie 
   materiałów i danych oraz prowadzenie wspólnych prac nad określonymi 
   zadaniami,
8)wykonywanie zadań wynikających z porozumień zawartych między Państwową 
   Inspekcją Sanitarną i Inspekcją Weterynaryjną i innymi inspekcjami,
9)prowadzenie szkoleń wewnętrznych i udział pracowników komórki w 
   szkoleniach zewnętrznych,
10)udział w akcjach ratowniczych wynikających z sytuacji awaryjnych 
   stwarzających zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi,
11)przestrzeganie instrukcji kancelaryjnej w zakresie tworzenia i obiegu 
   dokumentacji
12)doskonalenie systemu zarządzania jakością,
13)realizacja celów i zadań zawartych w systemie kontroli zarządczej
 
 
 
 
 
Rozdział 4
Zadania poszczególnych komórek organizacyjnych 
 
§ 8
 
I. Oddział Nadzoru Sanitarnego i Profilaktyki Zdrowotnej
Zadaniem Oddziału Nadzoru Sanitarnego i Profilaktyki Zdrowotnej jest prowadzenie nadzoru sanitarnego w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych i uciążliwych oraz zapobieganie powstawaniu chorób zakaźnych, zawodowych i powodowanych warunkami środowiska. 
 
1.Sekcja Nadzoru nad Bezpieczeństwem Żywności i Żywienia 
1)realizacja zadań w ramach urzędowej kontroli i monitoringu żywności i przedmiotów użytku,
2)nadzór nad warunkami produkcji, transportu, przechowywania i sprzedaży żywności oraz warunków żywienia zbiorowego,
3)nadzór nad jakością zdrowotną żywności,
4)nadzór nad warunkami zdrowotnymi produkcji i obrotu przedmiotami użytku oraz innymi wyrobami mogącymi mieć wpływ na zdrowie ludzi,
5)opracowywanie zbiorczych analiz w zakresie higieny produkcji i obrotu żywnością oraz przedmiotami użytku.
6)ocena jakości zdrowotnej oraz pobór próbek żywności krajowej i importowanej oraz materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością,
7)prowadzenie sanitarnych kontroli granicznych żywności i PU w zakresie posiadanych kompetencji,
8)jakościowa  ocena teoretyczna jadłospisów  w żywieniu zbiorowym w aspekcie zasad racjonalnego żywienia,
9)prowadzenie wykazu zakładów produkujących lub wprowadzających do obrotu żywność i przedmioty użytku, objętych nadzorem,
10)realizacja działań nałożonych przez system wczesnego ostrzegania o produktach niebezpiecznych z zarządzaniem ryzykiem tych produktów oraz koordynowanie innych zadań wytyczonych przez Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego oraz Głównego Inspektora Sanitarnego w zakresie jakości i bezpieczeństwa żywności i PU,
11)wykonywanie prac problemowych zlecanych przez Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego oraz Głównego Inspektora Sanitarnego,
12)doradztwo i prowadzenie instruktaży w zakresie upowszechniania wiedzy o bezpieczeństwie żywności w nadzorowanych obiektach.
 
2. Sekcja Nadzoru Przeciwepidemicznego
1)sporządzanie analiz i ocen stanu sanitarnego i sytuacji epidemiologicznej w powiecie na podstawie danych statystycznych i materiałów oraz sporządzanie raportów sytuacyjnych,
2)prowadzenie działalności zapobiegawczej i przeciwepidemicznej w zakresie chorób zakaźnych, w tym wywiadów epidemiologicznych, 
3)zbieranie danych i opracowywanie informacji na temat chorób szerzących się epidemicznie, dokonywanie analiz i ocen epidemiologicznych, w tym systematycznej oceny sytuacji epidemicznej na obszarze właściwości PPIS,
4)opracowywanie ognisk epidemicznych i przypadków chorób szczególnie niebezpiecznych,
5)sprawowanie  bieżącego nadzoru nad przebiegiem szczepień ochronnych i prawidłowym ich dokumentowaniem,
6)nadzór nad właściwą gospodarką szczepionkami,
7)sprawowanie nadzoru nad sterylizacją i dezynfekcją, stanem bezpieczeństwa epidemiologicznego oraz sanitarno - higienicznego w nadzorowanych przez sekcję placówkach służby zdrowia,
8)prowadzenie działalności szkoleniowo-instruktażowej w zakresie epidemiologii, działań prozdrowotnych oraz zwalczania chorób zakaźnych.  
 
3. Sekcja Higieny Środowiska
1) prowadzenie bieżącego nadzoru sanitarnego nad: zaopatrzeniem ludności w wodę do spożycia, kąpieliskami i miejscami wykorzystywanymi do kąpieli, obiektami użyteczności publicznej, miejscami zbiorowego wypoczynku i rekreacji, środkami transportu komunikacji publicznej, obiektami mieszkalnymi w zakresie wynikającym z informacji ludności o istnieniu uciążliwości, 
2)  realizacja zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej w ramach bieżącego nadzoru i badania wody w Zintegrowanym Systemie Badania Wody,
3) nadzór nad przeprowadzanymi ekshumacjami,
4) analiza wyników badań, kontroli i innych materiałów, opracowywanie ocen, opinii, wystąpień i informacji oraz sprawozdań.
 
4. Sekcja Nadzoru nad Chemikaliami i Środowiskiem Pracy
1)nadzór nad warunkami zdrowotnymi środowiska pracy w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed wpływem czynników szkodliwych lub uciążliwych, w szczególności w celu zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy,
2)prowadzenie postępowań wyjaśniających i sporządzanie decyzji dotyczących chorób zawodowych, prowadzenie dokumentacji i statystyki zachorowań na choroby zawodowe,
3)sporządzanie opracowań dotyczących oceny stanu higieniczno – sanitarnego zakładów pracy,
4)realizacja zagadnień problemowych w dziedzinie profilaktyki chorób zawodowych,
5)udzielanie porad, informacji w zakresie zapobiegania i eliminowania negatywnego wpływu czynników i zjawisk fizycznych, chemicznych oraz biologicznych na zdrowie pracowników w ramach bieżącego nadzoru,
6)prowadzenie ewidencji nadzorowanych zakładów pracy
7)rejestrowanie i przetwarzanie danych dotyczących warunków pracy 
8)kontrola przestrzegania przez producentów, importerów, osoby wprowadzające do obrotu, stosujące lub eksportujące substancje chemiczne, ich mieszaniny lub wyroby, obowiązków wynikających z rozporządzenia REACH oraz innych rozporządzeń Wspólnot Europejskich,
9)kontrola przestrzegania przez podmioty wprowadzania do obrotu prekursorów kategorii 2 i 3 obowiązków wynikających z obowiązujących aktów prawnych
10)kontrola przestrzegania przepisów dotyczących wprowadzania do obrotu produktów biobójczych i substancji czynnych oraz ich stosowania w działalności zawodowej,
11)nadzór nad egzekwowaniem zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych,
12)realizacja zadań w ramach urzędowej kontroli i monitoringu produktów kosmetycznych,
13)nadzór nad warunkami zdrowotnymi produkcji i obrotu kosmetykami mogącymi mieć wpływ na zdrowie ludzi,
14)opracowywanie zbiorczych analiz w zakresie higieny produkcji i obrotu produktami kosmetycznymi,
15)ocena jakości zdrowotnej oraz pobór próbek produktów kosmetycznych.
16)prowadzenie wykazu zakładów produkujących lub wprowadzających do obrotu produkty kosmetyczne objętych nadzorem,
 
5. Stanowisko ds. Higieny Dzieci i Młodzieży
1)sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania, higieną procesu nauczania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży,
2)sporządzanie ocen, analiz i informacji o warunkach zdrowotnych w placówkach oświatowo - wychowawczych, placówkach nauczania i w placówkach wypoczynku dla dzieci i młodzieży,
3)uczestnictwo w pracach problemowych w dziedzinie higieny procesów nauczania i wychowania realizowanych na polecenie Głównego Inspektora Sanitarnego.
     
6.Stanowisko ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego
1)uzgadnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy
2)uzgadnianie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych,
3)uzgadnianie dokumentacji projektowej pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych,
4)uczestniczenie w dopuszczeniu do użytku obiektów budowlanych, żeglugi śródlądowej i powietrznej oraz środków komunikacji lądowej,
5)przygotowywanie opinii o zgodności przedsięwzięć i inwestycji z warunkami sanitarnymi określonymi przepisami Unii Europejskiej, których realizacja jest wspomagana przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ze środków pochodzących z funduszy Unii Europejskiej,
6)sporządzanie ocen, analiz i sprawozdań z zakresu zapobiegawczego nadzoru sanitarnego.
7. Stanowisko ds. Profilaktyki Zdrowotnej 
Stanowisko ds. Profilaktyki Zdrowotnej inicjuje, organizuje, prowadzi, koordynuje i nadzoruje działalność oświatowo – zdrowotną w dziedzinie zdrowia publicznego na terenie powiatu w celu ukształtowania odpowiednich postaw i zachowań zdrowotnych społeczeństwa. W szczególności:
 
1)inicjuje i wytycza kierunki i prowadzi przedsięwzięcia zmierzające do zaznajamiania społeczeństwa z czynnikami szkodliwymi dla zdrowia, popularyzuje zasady higieny  i racjonalnego żywienia, metody zapobiegania chorobom, kształtuje odpowiednie postawy i zachowania prozdrowotne, umiejętności, pobudza aktywność społeczną do działań na rzecz własnego zdrowia, w tym:
a)promuje (propaguje) i wdraża programy i przedsięwzięcia prozdrowotne,
b)poszukuje sprzymierzeńców do realizacji zadań,
c)bada poziom wiedzy i zachowań zdrowotnych populacji ludzkich w ich środowiskach,
d)monitoruje, ewaluuje (ocenia) efektywność realizowanych programów, zadań prozdrowotnych,
e)dba o udostępnianie pomocy metodycznych i informacyjno-edukacyjnych.
2)udziela porad i informacji w zakresie zapobiegania i eliminowania negatywnego wpływu czynników i zjawisk fizycznych, chemicznych i biologicznych na zdrowie ludzi,
3)udziela merytorycznej i metodycznej pomocy innym jednostkom zajmującym się oświatą zdrowotną i promocją zdrowia,
4)współpracuje z władzami samorządowymi, instytucjami publicznymi, organizacjami pozarządowymi i sektorem prywatnym na rzecz profilaktyki chorób i promocji zdrowia,
5)ocenia działalność oświatowo - zdrowotną prowadzoną przez szkoły i inne placówki oświatowo – wychowawcze, szkoły wyższe, zakłady opieki zdrowotnej, inne zakłady, instytucje i organizacje.
6)sporządzanie ocen, analiz i sprawozdań z zakresu oświaty zdrowotnej i promocji zdrowia.
 
I. Sekcja Ekonomiczna i Administracyjna                                                                 
Do zadań Sekcji Ekonomicznej i Administracyjnej należy:
1)prowadzenie spraw dotyczących organizacji i struktury Powiatowej Stacji,
2)wykonywanie czynności kancelaryjnych – przyjmowanie i wysyłanie korespondencji, przesyłek, obsługa poczty elektronicznej Powiatowej Stacji,
3)prowadzenie ewidencji korespondencji wpływającej i wysyłanej,
4)prowadzenie składnicy akt Powiatowej Stacji,
5)prowadzenie rejestru zarządzeń Dyrektora Stacji,
6)zabezpieczenie transportu dla potrzeb Powiatowej Stacji,
7)utrzymanie pomieszczeń zakładu i jego otoczenia w należytej czystości i porządku,
8)zapewnienie prawidłowej eksploatacji nieruchomości, urządzeń energetycznych, chłodniczych, instalacji elektrycznej, sieci wodno – kanalizacyjnej, centralnego ogrzewania, urządzeń łączności, sprzętu techniczno – gospodarczego, a w szczególności:
a)zapewnienie niezbędnej konserwacji, przeglądów okresowych, napraw i remontów zarówno sprzętu jak i aparatury poprzez zabezpieczenie usług wyspecjalizowanych jednostek serwisu technicznego,
b)organizowanie i kontrolowanie przeprowadzanych konserwacji, napraw i remontów oraz racjonalnego wykorzystywania środków rzeczowych i finansowych,
9)zapewnienie i organizowanie ochrony mienia Powiatowej Stacji,
10)prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych, prowadzenie ich rejestru oraz sporządzanie i prowadzenie rejestru umów zawieranych przez Powiatową Stację,
11)zaopatrywanie, zgodnie z procedurami  komórek organizacyjnych Powiatowej Stacji w media, materiały, aparaturę i sprzęty niezbędne dla zapewnienia właściwej działalności Powiatowej  Stacji,
12)prowadzenie czynności  inwentaryzacyjnych,
13)prowadzenie ewidencji i rozliczanie mandatów karnych,
14)prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy,
15)opracowywanie sprawozdań,
16)kontrolowanie porządku i dyscypliny pracy oraz prowadzenie ewidencji czasu pracy,
17)współdziałanie z Głównym Księgowym w zakresie wykorzystywania funduszu wynagrodzeń,
18)zapewnienie opieki socjalnej nad pracownikami, ich rodzinami i emerytami Powiatowej Stacji,
19)koordynowanie i kierowanie na szkolenia pracowników Powiatowej Stacji,
20)obsługa narad i konferencji organizowanych przez Powiatową Stację,
21)udzielanie komórkom organizacyjnym pomocy w zakresie wdrażania i funkcjonowania techniki i systemów informatycznych,
22)usuwanie drobnych usterek i awarii sprzętu informatycznego,
23)nadzór nad pracą sieci informatycznej w Powiatowej Stacji,
24)programowanie i budowa prostych baz dla potrzeb komórek organizacyjnych Powiatowej Stacji,
25)nadzór nad dostępem do sieci internetowej, obsługa strony internetowej oraz biuletynu informacji publicznej Powiatowej Stacji,
26)prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ochroną przeciwpożarową, w tym:
a)sporządzanie i przedstawianie raz w roku analizy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w Powiatowej Stacji wraz ze stosownymi wnioskami,
b)przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, 
c)bieżące informowanie Dyrektora Powiatowej Stacji o stwierdzonych zagrożeniach wraz z wnioskami zmierzającymi do likwidacji zagrożeń,
d)sporządzanie instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
e)szkolenie wstępne z zakresu bhp i przepisów przeciwpożarowych dla pracowników zatrudnianych w Powiatowej Stacji, 
f)prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie i rejestrowanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
g)udział w ustalaniu okoliczności i przyczyny wypadków przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyny i badania okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
h)doradztwo w zakresie obowiązujących przepisów i zasad bhp oraz opracowywanie oceny ryzyka zawodowego na danym stanowisku pracy
i)współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami,
j) prowadzenie ewidencji przydziału odzieży ochronnej, obuwia roboczego
k)prowadzenie bieżącego nadzoru nad przestrzeganiem w Powiatowej Stacji przepisów przeciwpożarowych,
l)prowadzenie kontroli zabezpieczenia przeciwpożarowego w pomieszczeniach Powiatowej Stacji,
m)planowanie potrzeb w zakresie wyposażenia pomieszczeń Powiatowej Stacji w podręczny sprzęt gaśniczy, kontrola terminowości przeglądów konserwacji sprzętu ppoż.,
n)prowadzenie dokumentacji dotyczącej zabezpieczenia przeciwpożarowego w Powiatowej Stacji, zgłaszanie Dyrektorowi spostrzeżeń i wniosków w tym zakresie,
o)współpraca z właściwą komendą straży pożarnej w zakresie zabezpieczenia przeciwpożarowego pomieszczeń zajmowanych przez Powiatową Stację.
27)realizacja zadań z zakresu obrony cywilnej, w tym:
a)prowadzenie dokumentacji związanej z działalnością obrony cywilnej,
b)uczestnictwo w szkoleniach organizowanych przez wojewódzki i miejski inspektorat OC,
c)prowadzenie szkoleń zgodnie z harmonogramem i według wytycznych Wojewódzkiego i Miejskiego Inspektora OC,
d)prowadzenie obowiązującej ewidencji i sprawozdawczości z zakresu obrony cywilnej.
 
II. Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy
Do zadań realizowanych przez Samodzielne Stanowisko Pracy – Główny Księgowy należy:
1)sporządzanie planów wydatków i dochodów budżetowych,
2)kontrola i nadzór w zakresie prawidłowo realizowanych zadań gospodarczych w ramach otrzymanego budżetu,
3)okresowe ustalania rzeczywistego stanu aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
4)sporządzanie sprawozdań finansowych, sprawozdań dla GUS i PZU,
5)gromadzenie i przechowywanie dokumentacji przewidzianej ustawą,
6)współpraca z Kujawsko – Pomorskim Urzędem Wojewódzkim w Bydgoszczy w zakresie spraw finansowych,
7)nadzór finansowy i ekonomiczny w zakresie zadań realizowanych na podstawie prawa zamówień publicznych, prowadzenie ksiąg rachunkowych,
8)prowadzenie rocznych kart wynagrodzeń,
9)sporządzanie listy płac,
10)sporządzanie deklaracji rozliczeniowej dla ZUS i deklaracji podatku dochodowego dla Urzędu Skarbowego
11)prowadzenie dokumentacji zasiłkowej, ewidencji wypłat wynagrodzenia chorobowego, zasiłków chorobowych, opiekuńczych, macierzyńskich,
12)księgowanie dochodów i wydatków budżetowych,
13)prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych.
 
III. Samodzielne Stanowisko Pracy – Radca Prawny
Do zadań Stanowiska Pracy - Radcy Prawnego należy:
1)udzielanie opinii i porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,
2)informowanie Dyrektora Stacji oraz kierowników komórek organizacyjnych Powiatowej Stacji o zmianach w obowiązującym stanie prawnym,
3)informowanie Dyrektora Powiatowej Stacji o uchybieniach w działalności Powiatowej Stacji w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień,
4)nadzór nad prowadzeniem postępowania administracyjnego i egzekucyjnego w administracji,
5)nadzór prawny nad egzekucją należności Powiatowej Stacji,
6)opiniowanie projektów decyzji, postanowień i innych rozstrzygnięć w postępowaniu administracyjnym i egzekucyjnym,
7)opiniowanie regulaminów i wzorów formularzy obowiązujących w Powiatowej Stacji,
8)opiniowanie zarządzeń Dyrektora Stacji,
9)opiniowanie umów z zakresu prawa cywilnego, rozwiązywania umów o pracę oraz umarzania i rozkładania na raty wierzytelności Powiatowej Stacji,
10)opracowywanie pozwów, pism procesowych oraz apelacji innych środków zaskarżenia,
11)występowanie w charakterze pełnomocnika Powiatowej Stacji w postępowaniu sądowym, administracyjnym oraz przed innymi organami orzekającymi,
12)opracowywanie sprawozdań w sprawach leżących w zakresie zadań radcy prawnego Powiatowej Stacji.
 
§ 9
 
1.Komórki organizacyjne wchodzące w skład Powiatowej Stacji używają do znakowania akt niżej wymienionych symboli:
1)Oddział Nadzoru Sanitarnego i  Profilaktyki Zdrowotnej          N
2)Sekcja Ekonomiczna i Administracyjna                                    E
3)Samodzielne Stanowisko Pracy - Główny Księgowy               GK                                  
4)Samodzielne Stanowisko  Pracy - Radca Prawny                   PR 
                                                                   
 
2.Po symbolach wymienionych w ust. 1, pkt. 1 oraz ust. 3 pkt. 4 dodaje się dodatkowy symbol określający rodzaj sprawy z zakresu działalności merytorycznej komórki organizacyjnej:
 
1) Sekcja Nadzoru nad Bezpieczeństwem Żywności i Żywienia, HŻ
2) Sekcja Nadzoru Przeciwepidemicznego                                  EP
3) Sekcja Higieny Środowiska                                                      HŚ
4) Sekcja Nadzoru nad Chemikaliami i Środowiskiem Pracy       CP
5) Stanowisko ds. Higieny Dzieci i Młodzieży                               HD
6) Stanowisko ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego        NZ
7) Stanowisko ds. Profilaktyki Zdrowotnej                                    PZ
                                                                          
3.Do znakowania akt z zakresu wymienionego w pkt. od 1 do 5 Powiatowa Stacja używa symboli:
1)Statystyki medycznej                                                                 OS
2)Bezpieczeństwa i higieny pracy oraz p/poż                               BP
3)Obrony cywilnej                                                                         OC
4)Systemu jakości                                                                          J
5)Kontaktu z mediami                                                                  KM
 
4.Symbol wymieniony w ust. 1 pkt. 1 oraz ust. 3 pkt. 4 oddziela się od symboli wymienionych w ust. 2 pkt. od 1 do 7 znakiem kropki.
5.Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny – Dyrektor używa symbolu „PIS”.
 
§ 10
 
W związku z realizacją zadań należących do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Dyrektor może powołać komisję ekspertów dla oceny dokumentacji projektowej.
 
§ 11
 
1.Zakres indywidualnych obowiązków i czynności pracowników wymienionych w § 3 ust. 2, § 4 oraz Radcy Prawnego ustala Dyrektor.
2.Szczegółowe prawa i obowiązki Głównego Księgowego oraz Radcy Prawnego określają odrębne przepisy.
3.Zakres indywidualnych obowiązków i czynności pozostałych pracowników określają ich bezpośredni przełożeni.